Schimbul de antigel si urme de antigel în ulei

Antigelul este un lichid foarte important pentru răcirea motorului, care preia căldura generată de acesta.

De asemenea, antigelul are rolul de a proteja maşina impotriva ingheţului şi coroziunii, motiv pentru care este important nu doar in sezonul rece. Deşi este foarte util, antigelul îşi poate pierde proprietăţile în 2-3 ani sau la fiecare 50.000 de kilometri, iar atunci va fi necesară inlocuirea sa.

Teoretic, poţi inlocui antigelul de unul singur, însă această procedură este consumatoare de timp. Scoaterea în intregime a lichidului vechi din instalaţie este foarte complicată, iar pentru a te asigura că nu rămăn depuneri pe pompă, furtunuri şi motor, este necesar să le speli cu apă distilată. Astfel, cea mai la indemănă metodă rămăne tot vizita la service, unde mecanicii au la dispoziţie echipamente speciale pentru a efectua schimbul de antigel intr-un timp scurt.

Chiar dacă nu ar trebui să faci schimbul de antigel de unul singur, este important să-i verifici nivelul şi textura din cănd in cănd. Asigură-te că lichidul de răcire nu prezintă pete de ulei, iar dacă se intămplă să constaţi acest lucru, mergi urgent la mecanic pentru că, cel mai probabil, există o problemă la garnitura de chiulasă.

Top 3 mituri despre uleiul de motor

De-a lungul timpului, oamenii şi-au format anumite păreri despre uleiul de motor, unele adevărate, altele nu. Principalele sunt:

Motorul s-a obişnuit cu uleiul de motor şi de aceea nu poţi folosi altă marcă

FALS !!! Dacă uleiul folosit este bun şi potrivit maşinii în care se introduce, acesta va proteja motorul, chiar dacă este folosit pentru prima dată. Într-adevăr, atunci cănd se face schimbul de ulei, există posibilitatea acumulării de reziduuri in baia de ulei, iar pentru eliminarea acestora este necesară folosirea unor soluţii speciale.

Nu trebuie să amesteci două mărci diferite de ulei

Parţial adevărat! Cu toate că, în mod normal, combinarea a două mărci de ulei nu provoacă daune motorului, trebuie menţionat că fiecare marcă de ulei conţine anumiţi aditivi, din cauza cărora cele două tipuri de lubrifianţi nu se vor putea amesteca. De aceea, atunci când faci schimbul de ulei, este recomandat să goleşti în intregime baia de ulei.

Filtrul trebuie înlocuit la fiecare schimb de ulei

Total adevărat! Pe parcursul funcţionăril motorului, filtrul de ulei acumulează toate impurităţile uleiului şi asigură funcţionarea corespunzătoare a acestuia. În toată această perioadă, piesa se va imbăcsi, iar acest lucru poate duce la garnituri rupte, creşterea consumului de carburant sau lubrifiere insuficientă.

De aceea, este foarte important să schimbi filtrul de ulei la cel mult 15.000 de kilometri.

ÎNCEPEȚI SĂ CĂUTAȚI PIESE SELECTÂND UN AUTOMOBIL